przez sapiecha1 » Cz, 9 sty 2014, 7:57
Wszystkie pomysły słuszne i godne głębokiego rozpatrzenia.
Gdyby nie fatalny stan dróg w Piastowie dołożyłbym jeszcze jeden, a mianowicie puszczenie 717 ulicą E. Orzeszkowej.
Niestety, zarówno szerokość tej ulicy, stan nawierzchni i brak zatok dyskwalifikuje ten pomysł. Do tego jeszcze na początku lat 90 zlikwidowano wyjazd z ulicy H. Sienkiewicza w kierunku Warszawy tłumacząc to zbyt częstymi krzyżówkami, po czym w krótkim okresie dorobiono krzyżówkę do majątku (PGR-u) Reguły. Jednakże została przebita ulica E. Orzeszkowej do ulicy Regulskiej. Jej stan jest wręcz tragiczny, jednakże gdyby znaleźć środki na jej wyprostowanie i wykonanie od nowa, to taki autobus 717 mógłby jechać E. Orzeszkowej do Regulskiej i dopiero tam wjeżdżać na Aleje Jerozolimskie, a co za tym idzie obsługiwać mieszkańców Piastowa a nie zasuwać jak pośpieszny Alejami. Wówczas można by poprowadzić P1 do pętli na Regulskiej i z powrotem do stacji ulicą Dworcową (nie jechałby H. Sienkiewicza i E. Orzeszkowej). Sądzę że mieszkańcy okolic H. Sienkiewicza wybaczyliby tę zmianę, gdyż w jedną stronę zyskaliby połączenie do pętli na Regulskiej i dalej jednym z wielu autobusów, z drugiej strony do dworca zachodniego poprzez węzły Ursus/Michałowice, Nowolazurowa (szkoda że tam nic więcej nie jeździ), oraz Łopuszańska, jak również centra handlowe Skorosze, Makro/Castorama/Leclerc, Reduta/BluCity.
Po północnej stronie też bym puścił linie odrobinę inaczej, bo P1 nie przepuszczałbym przez wiadukt, a uruchomiłbym nowe P2 do pętli na Niedźwiadku, ale tak by zaliczało ulicę Lwowską z przystankiem obok wyjścia z tunelu (problem byłby jedynie w środy, ale to już problem zarządcy targu, który jak dobrze kojarzę, miał usunąć handel z ulicy, a tego nie zrobił). 716 pozostawiłbym bez zmian i pewnie przy dobrej (częstej) obsłudze P2, linia ta sama by niedługo padła, chyba że Ożarów chciałby jej przedłużenia do siebie (planował to zrobić w oparciu o sprzęt ZTM-u).