Każdy poszkodowany ma prawo żądać od TP odszkodowania. Do tego oczywiście abonament za czas nie działania nie powinien być pobierany. Szczegółowo to opisuje ustawa prawo telekomunikacyjne:
Art. 105
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo abonentowi
przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków
z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy od
36 godzin.
3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi
telefonicznej płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin, abonentowi przysługuje zwrot 1/30
miesięcznej opłaty abonamentowej.
Może warto powalczyć