przez miroy » Pt, 9 lip 2010, 17:09
Kołbiel przed rondem była OK? Może dla głównej "17"ki tak, ale na obwodnicowej "50" stało się godzinami. Kilka poważnych wypadków też się tam wydarzyło.
Rondo w Piastowie wg mnie ma przede wszystkim wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa - nie ma chyba tygodnia, by nie było tam wypadku albo poważnej kolizji - w dzień spowodowanej głównie lewoskrętem, w nocy tym, że wiele osób nie patrząc na znaki myśli, że ciąg Wojska Polskiego - wiadukt ma pierwszeństwo. Na rondzie nawet jeśli dochodzi do bezpośredniego starcia, to skutki są dużo mniej dotkliwe, niż na zwykłym skrzyżowaniu. Miejmy nadzieję, że będą wydzielone oddzielne pasy do skrętów w prawo, idące poza rondem z pasem rozbiegowym - rozwiązanie powszechne w bardziej cywilizowanych komunikacyjnie krajach, które znacząco wpływa na upłynnienie ruchu. Idealnie, jakby taki skręt był na każdym wlocie (ale może zabraknąć miejsca), a wtedy samo rondo dałoby się zrobić jako małą turbinkę - lewy pas do skrętu w lewo, prawy do jazdy na wprost i tak też wytyczone pasy na samym rondzie.
Kierowcy też z czasem nauczą się sprawniej pokonywać ronda. W Ursusie rond powstało nie tak dawno całkiem sporo i ruch przebiega dość płynnie, dużo łatwiej też wjechać z bocznych ulic. Na Warszawskiej/Wojska Polskiego może początkowo nie być tak różowo, zwłaszcza że praktycznie z każdego wlotu sporo samochodów nie jedzie na wprost, tylko skręca w lewo, co nawet na rondzie powoduje zmniejszenie przepustowości.