Tłumaczenie ZTM daczego bilety muszą podrożeć, i jak to widzi mieszkaniec Piastowa
1. Metro Warszawskie kupiło 10 nowych składów. Przetarg na kolejne 35 (obsługujących w przyszłości II linię metra) został już rozstrzygnięty.Skoro kupiło, to chyba miało na to pieniądze ? Przetargów nie ogłaszają "gołodupce".
2. Do końca 2013 r. po stołecznych ulicach kursować będą wszystkie ze 186 zamówionych przez spółkę Tramwaje Warszawskie niskopodłogowych tramwajów typu SWING.Rewelacja. Tylko zapomniano powiedzieć, że one nie będą jako dodatkowe tramwaje, tylko zastąpią coś co jeździ bo nadal musi, a wiekiem dorównuje niektórym seniorom...
Przypomnijmy też, że obecna taryfa jest wprowadzona do końca roku 2012, a potem szacunkowa podwyżka ma wynieść ok. 21% (już od obecnych cen). Tak więc, jeszcze zdążymy za nie zapłacić.
3.
W najbliższym czasie MZA planuje podpisanie umowy na zakup 168 niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów, w tym 20 o długości 10 metrów, 36 o długości 12 metrów oraz 112 przegubowych. Po raz pierwszy w stolicy pojawią się ekologiczne pojazdy hybrydowe.
Na koniec roku planowany jest przetarg na zakup kolejnych 100-170 autobusów niskopodłogowych. Dostawy pozwolą na wycofanie starych pojazdów: ikarusów, jelczy i neoplanów. Tylko w tym roku z ulic Warszawy zniknie ponad 200 przestarzałych autobusów.W najbliższym czasie jest pojęciem równie enigmatycznym, co niezwłocznie. W tym roku zniknie ponad 200, a zakupią 168. Matematycznie brakuje nieco ponad 30 szt, ale kto by się tym przejmował.
4.
SKM kupiła 13 pociągów o wartości 299 mln zł. Przygotowuje także leasing 6 kolejnych pociągów za cenę ok. 250 mln zł. Zasilą one funkcjonujące już linie, a w niedalekiej przyszłości również linię, która będzie wozić pasażerów na lotnisko im. Fryderyka Chopina.
W odpowiedzi na potrzeby transportowe mieszkańców, miasto zwiększa częstotliwość kursowania komunikacji szynowej i autobusowej oraz tworzy nowe połączenia. Aby zwiększyć dostępność transportu szynowego, wydłużone zostały także godziny kursowania metra w weekend. Przy czym te pierwsze 14WE w malowaniu niebieskim wyglądają, jakby miały nie dożyć wieku lat 10. Nie oszukujmy się też, że Elfy będą jeździć gdzieś po peryferiach, zamiast na lotnisko. Przecież nie puszczą tam starych 14WE.
Tworzenie nowych linii to jest temat na osobną powieść - najpierw się wycina linie, stopniowo zmniejszając tabor / ograniczając kursowanie, a potem mówi, że nikt nie jeździ. Ew. zmienia się dla faktu zmiany, wprowadzając zamiast jednej linii 3 krótsze, bo przesiadki dobrze robią dla zdrowia.
Punkt 3 i 4 z tuby ZTM pozwolę sobie pominąć, jako że o tym, jaki jest koszt pasażera wie tylko ZTM, a VAT w moim mniemaniu dla ZTM jest przezroczysty - w efekcie finalnym płaci go ostatni nabywca.
6.
Ceny biletów w Warszawie na tle innych europejskich i polskich miast są niskiePensje w Warszawie na tle innych miast europejskich również do wysokich nie należą. Polityka innych miast jest mało interesująca dla mieszkańców Warszawy i okolic.
7.
Szybki rozwój komunikacji zbiorowejFaktycznie, serwując podwyżkę o 30% nastąpi szybki rozwój. Pytanie, czy tak samo szybko przybędzie zainteresowanych zbiorkomem, czy dostaną kolejny powód do jeszcze mocniejszego związku z własnymi 4 kółkami
8.
Warszawa ma najliczniejszy tabor w Polsce, którym przewozi najwięcej pasażerówSkoro jest największym miastem w Polsce trudno, żeby przewoziła mało pasażerów dwoma autobusami. Truizm, tylko co z tego wynika ?
9.
Więcej pieniędzy w kasie miasta to większe szanse na dofinansowanie ważnych projektów środkami z UEDzięki wpływom z nowej taryfy, zaprojektowanych zostanie kolejnych siedem stacji II linii metra. W 2013 roku Komisja Europejska zdecyduje, które inwestycje dostaną wsparcie w perspektywie finansowej 2014-2020.
Zdecyduje, co nie znaczy, że te stacje są pewniakami. Równie dobrze może zdecydować inaczej.
A przy okazji - tramwaj od Ratusza Bemowo do Radiowej po raz kolejny wypadł z harmonogramu. Najpierw miało być gotowe pod koniec 2011 roku, potem w kwietniu 2012, teraz termin oddania został przesunięty na "przed Euro 2012".
To tak apropos punktu 7.
I czy wprowadzono już punkt, że jeśli środek transportu łapie opóźnienie, to ważność biletu czasowego zostaje przedłużona o wielkość opóźnienia, czy nadal jest tak, że ja zapłaciłem za usługę, została wykonana nienależycie, ale to ja mam opuścić pojazd, bo bilet stracił ważność ??