przez sapiecha1 » Pn, 18 lip 2011, 9:42
Witajcie po długiej przerwie, a i to też na chwilę.
Co robi ZTM, to robi, a niech mu tam i tak z nimi nie wygramy, bo jest nas zbyt mało, a do tego zamiast się połączyć, to się licytujemy. Największe przebicie dały teraz Marki, zobaczymy kto da więcej (może Piastów, zrzekając się niezależności na rzecz "Piastów - kolejna dzielnica Warszawy".
Czy ta trasa ma szanse bytu? Najmniejszych. Zamiast kasownika musiałaby być bramka na dwuzłotówki, emeryci i renciści musieliby płacić za wejście "na pokład", a dla nich 2 złote to majątek. Bilety z maszynki nie mają prawa bytu, bo ten busik spaliłby więcej paliwa na przystankach niż w czasie jazdy.
Jeśli Burmistrz chce pomóc (ulżyć) ludziom starszym, taniej wyniesie dofinansowanie do taksówki. Emeryt zamawia taryfę, płaci za przejazd odpowiednim znaczkiem (biletem), a miasto dopłaca resztę właścicielowi taksówki po sporządzeniu przez niego raportu z naklejonymi znaczkami. Emeryt jedzie na miejsce, szybko i solidnie, miasto mniej dopłaci niż do busów. Emeryci musieliby nabyć takie znaczki (bilety), podobnie jak worki na plastik, czy liście w Urzędzie bądź w osiedlowych sklepikach. Jakby dobrze się dogadywali, to 3 osoby (3 sąsiadów) mogą jechać takim kursem załóżmy za 2 złote, a i z taryfiarzem można się dogadać, by był na miejscu danego dnia i o określonej godzinie. W ten sposób poparlibyśmy nasz lokalny rynek pracy (taksówki, a jest ich chyba sporo), skrócili czas przejazdu, poprawili jego komfort. Miasto dofinansowałoby kurs bez względu na ilość pasażerów w taksówce, choć w regulaminie przewozu musiałoby być zastrzeżenie, że na jednego emeryta nie może być więcej niż jeden opiekun pełnosprawny.
Jeśli by ten pomysł zdał egzamin, można by go rozciągnąć na wszystkich mieszkańców miasta, drukując tylko inne, droższe znaczki (bilety), dla osób bez ustawowej ulgi, wówczas taksówkarz musiałby sprawdzać legitymacje emeryta, szkolną itp, a może i każda przewożona osoba powinna rozliczać się znaczkiem.
Jak nie jeździmy tą "nową linią" na kartę miejską, to niech będzie to lepsze rozwiązanie niż mają inni, a pewnie będzie też tańsze. Może ktoś z Urzędu Miasta przekalkulować taką opcję na podstawie statystyk z linii L12, Z2?
Pozdrawiam, miłego rozważania tej opcji